" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Saturday, April 10, 2010

Sahabat

Sahabat.....
Tidak lain yg aku ingin kan selain dr melihat kalian bahagia.
Tertawa gembira. Bahagia meniti jalan2 dn liku2 hidup.

Sahabat....
Terlalu banyak cerita yg kita kongsi bersama.
Ada duka dan ada suka. Ada tawa dan tangisan.
Indahnya bila dpt berkumpul, bercerita, bergurau senda.
Lupa segala derita. Penuh dgn cerita....

Sahabat
Aku cuba menjadi sahabat yang setia
Sahabat yg sentiasa di sisi kalian
Ketika senang dan juga duka
walau adakala hati ini yang terluka....
Kerana terlalu banyak hati yang perlu ku jaga
terlalu banyak cerita yang perlu ku simpan
terlalu banyak rahsia yang perlu ku genggam
Sahabat...
Kenapa aku?
Kenapa aku yang kalian pilih?
kenapa aku yg kalian mahukan untuk menyimpan segalanya?
Hingga kadang kala kalian lupa aku juga ada hati
Ada perasaan... aku juga manusia biasa...
Seperti kalian juga....
Sahabat....
Terbebankah aku dgn semua ini?....
Tidak sama sekali...
Tidak terbeban andai hanya untuk aku menjadi pendengar
Kerana aku akan terus mendengar dan mendengar
tidak mungkin akan berpaling dari mendengar
setiap cerita kalian....

Sahabat....
Tapi kini aku tidak di beri pilihan
dan ianya telah jadi bebanan
kerana kalian mahukan lebih dari seorang pendengar
lebih dari sepatutnya yg mampu ku lakukan
terjerut aku dalam kelukaan dan kesakitan
lebih sakit bila lebih banyak yang aku tahu
dan aku perlu simpan....

Sahabat....
hatimu.... hati dia... hati mereka.....
semua perlu ku jaga.....
hatiku.... semakin sempit ku rasa
sempit yang menyesakkan dada....
Aku takut aku tidak mapu bertahan lagi
Aku hanya manusia biasa...
tiada yang istimewa...

No comments: