" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Tuesday, February 9, 2010

Nature

Salah satu hobi aku adalah jelajah hutan n air terjun.... Banyak jugak hutan, sungai, air terjun kat Malaysia ni yang aku dah sampai. Antaranya Taman Negara Endau Rompin, Taman Negara Kuala Tahan, Sungai Sendat, Sungai Lui, Air terjun Lata Berembun, Air Terjun Tanglir, Air Terjun Jerangkang dam banyak lagi..... 

Aku suka dgn kedamaian, ketenangan kat kawasan2 ni. Bunyi2an dr burung, serangga bagai irama dan lagu di halwa telinga ku. Dan bunyi air yg mengalir terasa sggh mendamaikan.... Dan aku di saat itu pasti berbaring di atas batu besar @ pasang hammock kat pokok sambil baca novel.... N tak lama lps tu mata aku pasti layu..... Hanya Allah yg tahu betapa tenang nya jiwa aku di kala itu..... 

Air Terjun Jerangkang

Cantikkan air terjun ni. Tempat dia pun menarik n mmg dorang sediakan khas utk org2 yg suka camping. Cuma yg tak best tempat ni agak keras. So sape2 yg lemah semangat tu pandai2 lah ye. 

4wd to Air Terjun Lata Berembun

Air terjun kat sini mmg cantik sgt2. Dan kat air terjun ni lah aku layan mancing n dapat ikan kelah. Terus goreng. taruk garam je tp dia punya sedap... mmmm... x terkata lah. Wlu just dapat rasa sorang sikit tp ok lah kan dr x dpt rasa lansung. Permandangan masa nak naik ke atas kawasan airterjun ni mmg cantik. Sayup je tgk pemandangan kat bawah nu... Apapun aku rindu tempat ni n rasa nak ke sana lagi.

wif Collin, Cynthia and their cute child.... berisi tul aku masa ni.

Tanglir Waterfall

Best tul xpdc gi Tanglir waterfall ni sbb kitaorg x pernah sampai sini. Nilah 1st time nak jelajah n cari jalan utk smp ke sini. Mcm2 peristiwa berlaku. Sesat, Kereta nak terbalik n mcm2 lah. Pic ni aku, Soon (Pilot) wif his gf (forgot her name alraedy) n Gotoy (Engineer) fm British. Lorat Mat Saleh ni. Nak ikut kepala dia je. But we all buat tak tahu je. Dah biasa ngan lorat dia tu. Yg penting jgn bagi smp dia pijak kepala. Neway dis trip antara trip yg plg best yg aku join. Balik hari je. Tapi yg tak best coz air terjun ni xde tempat nak berkhemah.... Tp air terjun dia tetap cantik dan menarik.

No comments: