" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Monday, February 15, 2010


Pisang Banten Masak Lemak, Sayur Pecal, Ikan Kembung Bakar n air asam, ikan kering,nangka rebus. Di makan bersama nasi putih, ulam daun bruas, timun dan sambal belacan.

Ini bukan menu kat kedai makan ye. Tapi inilah menu tengahari semalam kat rumah mak. Berselera sungguh aku makan. Masakan kampung dari air tangan mak memang tak dapat aku tolak. Orang lain pun suka masakan mak aku, lagilah aku, anak dia yang memang membesar dengan air tangan dia. Kami adik beradik termasuk menantu2 mak sama2 turun padang membantu mak menyediakan hidangan. Selain nasi untuk tengahari, petang pulak kami di jamu dengan soto resepi adik ipar aku.


Laling ku sedang bakar ikan... Alahai... rajinnya.. manalah mak mertua tak sayang....


Giliran adik no 3 aku merebus nasi himpit utk soto.


Kusyuk sungguh adik no 4 aku menggentel bergedil.



Memang menatu kesayangan. Goreng ayam lah pulak laling aku ni. Mak tengah basuh pinggan kat belakang tu. Aku lak.. hehehe... tukang ambik gambar n tukang komen.

Itulah antara gambar2 dan suasana kat dapur rumah mak. Tapi asal semua lelaki ek? Mana lak gi aku, kakak aku n adik ipar aku ni? Hehehe... kita org membantu gak cuma malu nak bergambar sebab comot. Orang dapur katakan.

Lepas makan, kita org bercadang nak gi mandi sungai kat air terjun lata tebing tinggi. Cuaca panas sangat, jadi mandi sungai ni memang best sangat2 lah kan. Lagipun bukan jauh dari rumah mak pun. Dalam 20 minit je perjalanan ngan kereta. Kita org bertolak dalam pukul 3. Sempat singgah beli kuih sikit bawak bekal ke sana. Sampai sana, tu dia... ramainya orang. Maklumlah cuti katakan. Dorang pun nak berkelah gak mcm kita org. Tempat tu kan tempat awam.


Cuba tengok gambar belakang tu. Banyakkan kereta.



Inilah dia tempatnya... Air Terjun Lata Tebing Tinggi.

Warga2 lelaki dalam keluarga aku. Yang xde dalam ni cuma abah dan adik bongsu aku. Perempuan yang terselit pulak, Shida anak buah aku, di peluk ayah dan Pak Udanya. Cucu perempuan tunggal buat masa ni. Memang manja habis.

Wah bestnya bersantai....

Akhirnya ada gak gambar aku. Asyik dok ambik gambar orang. Aku pun nak lah jugak kan. Merakam detik2 riang bersama keluarga tersayang.



Dalam gambar ni, selain aku, kakak aku dan 2 org anak comel dia dan jugak adik lelaki no 3 aku n wife dia. (adik ipar aku lah kan).

Inilah cerita aku minggu ni. Balik kampung mak aku cuti raya cina kali ini dan menghabiskan masa bersama keluarga tercinta. Rasa seronok sangat2 dan bahagia sangat2 bila di kelilingi orang2 tersayang. Moga hubungan ini akan terus berkekalan.

No comments: