" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Thursday, February 4, 2010

Dance is my soul....

Dance is a delicate balance between perfection and beauty. Dance is your pulse, your heartbeat. It is the rhythm of your life. It's the expression on time and movement, in happiness, joy, solitude and discontent. Life's an external dance.


To dance.... Put your hand on your heart and listen to the sound of your soul. The meaning of life is inherent in the connections we make to others through honour and obligation.


Aku dan tarian.....


- Seawal usia 6 tahun, aku sudah memasuki acara tarian di sekolah. Bakat seni semulajadi yg lahir dlm darah ku ini. Aku pun tak pasti jejak sape yg ku ikuti sebab takde sape pun dalam family aku yang gila menari macam aku.


- Tahun berganti tahun, aku tetap dengan hobiku. Menari dan terus menari. Gimrama antara tarian kesukaan aku. Aku masuk kelab gimrama sekolah masa aku darjah 4.



Ni lah gambar aku dan kawan2 masa menyertai kelab gimrama sekolah. Jangan tanya aku yang mana sebab aku tak kan jawab... hahaha... malu..... . Inilah antara permulaan kegilaan aku pada tarian. Semakin lama semakin sebati tarian dengan jiwa aku. Dan terlalu banyak kenangan aku menari ni. Pahit manis semua ada. Aku stop sekejap menari masa aku form 3 sampailah form 5 sbb concentrate study. Lagilah bila aku masuk asrama masa form 4. So stoplah sekejap aktiviti2 menari aku ni. Aku mula aktif menari balik masa aku mula bekerja dekat MAYBAN FINANCE. Kat sini lah aktiviti menari aku semakin rancak. Bermula dengan tarian tradisional....











Inilah show pertama aku kat Mayban Finance. Aku kena menari zapin. Zapin adalah tarian tradisional yang paling aku suka. Kerancakan gerak tari dan lenggok nya amat aku gemari. Dan bila di beri pilhan, sememang nya aku akan pilih tarian zapin. Antara tarian tradisional yang aku rasa agak sukar untuk aku belajar ialah tarian mak yong dan tarian piring. Geraknya amat sukar dan penuh dengan kelembutan. Aku ni kasar sikit sebab tu aku pilih zapin. Hehehe...

Masa ni pun nari zapin gak. For Long Service Award Presentation... Tak ingat dah tahun dia bila. Aku suka sgt baju yg aku pakai ni. Tak tahulah nape tp mcm comel sgt. Hehehe... perasan tul aku ni. Rasa cam perempuan melayu terakhir pulak. Ye ke? Aku lah rasa camtu. Org lain tak tahu lah aku. Korang rasa? hehehe....



Ini lak show for Annual Dinner.....

Ini gambar aku dgn Elyana. Lepas show Hiburan Minggu Ini. Ok minah ni. X sombong. Masa ni dia kurus lagi kan. Hehe...

Aku start  join nari Hiburan Minggu Ini lepas puas dah nari kat Mayban Finance. Kira job sambilan lah ni. Aku dok bawah arwah Bat Latif dancer. Masyuk masa ni. Mana tak nya. Tiap2 minggu show. Bayaran mahal gak lah, beratus gak satu show. Mmg meriah sgt masa ni. Tapi penat nya tak yah cakap lah kan. balik kerja je terus gi RTM training. Dlm masa seminggu, mcm2 gerak tari nak kena hafal. Aku stop buat show Hiburan Minggu Ini bila start consentrate training untuk FISAF. Nak tahu apa tu FISAF, nanti aku cerita kat post lain ek.

Inilah cerita aku dan tarian. Dari tradisional, jimrama, moden dan jgn x percaya hip hop pun tau. Apa pun aku belasah sbb aku mmg suka menari. Dan skrg aku x buat show lagi dah tp aku ambik kelas aerobic masala n latino dance. Mmg jiwa aku dua2 tarian ni. Hope satu hari aku dapat ambik kursus mengajar untuk dua2 tarian ni. Amin.....



No comments: