" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Sunday, January 31, 2010

Noan Bday Party

Hari lahir Noan tahun ni jatuh hari Sabtu. 10/01/10. Mula2 x rancang lansung nak buat bday party kat dia hari tu sbb baby sitter dah arrange nak buat bday dia hujung bulan. Tp hari tu dia request nak makan KFC. Pastu bila pk cam tak best je nak makan KFC bertiga. So aku pun plan sesuatu ngan Laling. Nk buat surprise bday utk Noan. Aku kol adik beradik aku, ajak dtg rmh n bgtahu apa plan aku. Pastu aku gi Tesco ngan laling, Noan x nak ikut gi Tesco sbb nak layan tv. Hehehe lg lah best kan. Aku beli kek kat Secret Receipe, beli KFC, li air botol n makanan ringan.

Ni lah bentuk kek Noan. Jgn tertipu tau. Kek Secret Receipe tak camni. Aku yg tambah gula2 warna warni sekeliling kek n tabur coluorful cocholate rice tu. Saje je bg ceria sikit. So misi pun bermula. Sampai rumah, laling bawak Noan keluar ronda2. Gi usha motor besar. (laling berangan nak layan motor besar). Noan lak mmg suka sgt lah layan Papa dia ni. Klu cite pasal kereta n motor kasi jelah kat lalaing2 saya ni. Mmg tak habis2 cerita. 

Sementara Noan di bawak lari, aku pun mulakan misi kat rumah. Buat Jelly Fruit Cocktail, buat air, setting table... Tak lama pastu kakak aku sampai n hulurkan bantuan. Kena cepat ni coz Noan ronda bukan lama sangat kan. Janji dlm kul 6 semua dah ok. Bila adik beradik aku dh smp, aku pun kol Laling srh balik. Pstu kitaorg kunci gate, pintu rumah, tutap semua lampu, tv, kipas angn.  Konon2 xde rumah lah. Noan smp je pelagi surprise.... Hehehe.... sengih2 Noan. So cam biasa nyanyi, tiup lilin n makan....

Itu cerita sambut surprise bday Noan kat rumah aku. La ni story sambut bday Noan kat rumah baby sitter lak. Mmg dari dulu Ibu (baby sitter) akan arrange bday party utk anak2 jagaan dia. Setahun adala 3-4 kali. Dah merata dah sambutan bday Noan dah rasa. A&W, McD, KFC, Pizza.. semua dah rasa. Tp tahun ni Ibu alih arah lak. Bosan dah buat kat tempat2 tu.

On preparation : 

Aku kena ikat belon. Huhuhu.... tuhan je lah yg tahu betapa takutnya aku. tapi sbb nak jayakan party ni, beranikan diri gak lah. Naik pucat muka aku ni. hehehe... cover beb......

 

Ni lah hasilnya... Jadik jugak tau wlu setiap kali belon meletup, aku yg jerit lg kuat. Hehehe....

Banjir belon.....

 

Babah : DJ in de house.....

* Hebat tak preparation ni....

Tema : Merah

Jemputan dah penuhi rumah. Merah semuanya. Sbb tema merah. 

 

Merah... merah.. merah....

Parti bermula :

Apapun mesti di mulakan dgn doa. Pak Lang (Abg Ibu) baca doa memulakan acara.

 

Dereten kek. Ada 4 semuanya.Yg sambut bday ada 6 org.

Alif & Family. Bulan 3 or 4 nanti timeAlif lak sambut bday kan.

Pak Uda (adik aku) bergaya ngan spek hitam dia. Ajam (bestfren adik aku) kusyuk meratah ayam.

Abah n Mak makan sambil borak2 dengan Zainon & Liz. Mak ayah best fren Noan. Dulu pun dorang hantar anak dorang kat Ibu sampailah dorang dah masuk anak 4 n dah ada mate. But Noan kawan baik ngan anak dorang ni sbb sama2 laki n sebaya. Kat sekolah pun cikgu dah cakap dorang ni belangkas. Harap hubungan baik tu dapat di kekalkan. Baik Noan n besfren dia. N aku n mak ayah dia gak. Amin.... 

Kemunculan A&W bear bear....

 Baby Zaida nangis takut bear bear.... Cian kat dia.....

Noan n Zikril (bestfren) sentiasa bersama kat mana2. X lupa juga kat Ame yg comel....

Games bermula....

Anak2 semua.... mari beratur ramai2... Game nak mula dah ni. Ada hadiah banyak tau.... Inilah antara anak2 jagaan ibu Atie. Samaada yg masih di jaga atau yg tak di jaga lagi. Dan aku pun secara automatik terbabit sama sbb anak2 ni semua panggil aku mama. So jangan heran tau kalau tiba2 macam ramainya anak aku. Apapun aku memang suka dorang panggil aku mama sbb aku memang suka layan budak2 ni. Dorang sentiasa buat hidup kita gembira dgn celoteh n perangai dorang ni.

Kusyuk dengar kakak A&W bagi arahan. Bear bear tu tahu nya angguk2 geleng2... hehehe.... Apapun thumbs up pd kakak A&W tu. Pandai tul dia handle budak2 ni. 

Acara Potong Kek....

Beratur tunggu turn.... Lepas satu lagu habis, sorang tiup lilin n potong kek... Lagi satu lagu habis, sorang lagi tiup lilin n potong kek... Sampailah semua2 habis tiup lilin.... 

Non nya turn potong kek.

Kek Noan. Home made. Adik ipar aku buat ni. Cantik kan. Cocholate Cheese Cake. Sedap.... Nak tempah pun boleh....

Penghujung parti....

Sempat pose lagi.... Waktu ni aku tgh bagi2 hadiah. Banyak tu. Bestnya klu semua aku yang punya. Hehehe.... Sempat lagi berangan....

Noan dan hadiah2 yang dia dapat. Bawak balik rumah, apalagi operasi bukak hadiah lah. Macam2 ada.... Alhamdullilah.....

Itu sahajalah cerita Bday Party Noan tahun ni. Every year tak pernah lagi miss bday party dia. Semua di arrange oleh Ibu Atie. Best kan. So tunggu next year pulak, camana sambutan bday party dia. Tapi rasanya aku nak ajak Ibu Atie buat kat tepi sungai lah pulak, sambil berkelah. Macam best pulak kan. Boeh buat family day sekali.

InsyaAllah.... Amin.....

 

No comments: