" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Tuesday, May 4, 2010

Camana lah leh lupa....

Malam dah makin larut dan patut nya dah masuk tido dah aku ni. Tapi terlanjur aku berblog ni, aku nak tambah satu cite lawak tentang kealpaan aku sendiri. Peristiwa ni baru je berlaku petang semalam.

Jam dah menunjukkan pukul 5.30 ptg. Mana lak hubby aku ni. Msg x jwb, kol x angkat. Nak pesan srh ambik aku awal ni. Biasa lah awal bulan, budak2 ofis semua tak nak stay, semua nak cabut awal. Officer yg on duty dh pesan, pukul 5.50 ptg nak tutup ofis. Mmm.... tiba2 msg masuk, hubby kata dia ambik kul 6.30 ptg. So aku balas awal sikit boleh, dorang nak tutup ofis awal. Jwb hubby blk dia try secepat mungkin.

Pukul 6, aku dh tggu kat blkg ofis. X lama hubby msg 10 min lg dia sampai. So smbl menunggu dia tu, aku pun menyelak2 lah majalah jesayangan aku EH keluaran bulan Mei, baru je beli smlm. Nsb bwk gi ofis, dpt gak aku layan kan. Hubby sampai.... aku pun terus lompat duduk atas motor. Tiba2 aku rasa mcm kosong. Mcm ada yg x kena, mcm ada yg x cukup. Adesh... alamak..... Dgn suara ala2 cems tp ala2 manja... aku pun bersuara....  " Pa.... helmet lupa.... tinggal kat dalam....". Hubby jawab..." Hbs mcm mana ni?"
Aku : "Ntah".. (sambil angkat bahu). X leh nak ambik helmet. Pintu dah kunci. Alarm dh set. Kunci pun xde."
Dgn suara slow aku menjawab. Lama gak aku n hubby mendiamkan diri.

Pastu hubby ckp, jom lah redah je x yah pki helmet. Aku x nk. Aku tkt kena tahan nanti, malu je. Pastu dia cakap xpelah, kat depan tu ada kedai motor. Papa gi beli helmet jap. Pastu dia diam kejap n bersuara lg.
" Ma..... klu naik teksi brp ringgit?" aku jwb, x smp RM10. "Klu mcm tu, awk naik teksi je lah, srh teksi tu berenti kat masjid maluri, dari situ nk smp rmh, dh blh ikut jln dlm. X yah pki helmet pn xpe". sambung dia lagi. Aku pn jwb ok. So dia pn teman lah aku tggu teksi, Smp je teksi, masuk je teksi, Uncle teksi tu leh tanya aku. "Abg u tak hantar ke".  Aku jawab lah aku yg tertinggal helmet. So meredah lah aku jln jem bila naik teksi ni. nak di jadikn cerita, smp je ket masjid maluri, teksi x leh nak berenti. Aku dah nmpk hubby kat tepi jalan tp mmg teksi tu x dpt nak berenti. Ada jugak dlm 1km baru teksi tu turun kan aku. Aku pun telefon lah hubby nak bgthu dia, aku ada kat depan. Kol2 x dpat. Asyik masuk msg. Ler... apa kes lak ni. Nak jalan kaki rasa mcm jauh je. Smbl tu aku msg hubby. So sementara tu aku dok lah kat tembok tepi jalan tu.

Lama gak aku tggu, kol2 msh x dpt2. X lama aku di sapa kwn adik aku. "Ngah, abg Han kt blkg"...
Jwb aku. "Angah tahu, angah kol abg x dpt2". Lps jer aku ckp camtu terus kwn adik aku ni pecut motor dia patah balik gi kat hubby aku. X lama lps tu hubby muncul tersenyum2. Apa lagi bising lah aku, asal kol x dpt2. Jwbnya. "La... ye ker... ni mesti hp hbs batei ni". Aduhai jwpn. Betul2 mencabar sungguh. Aku pn jwb balik... " Pa... kan dah lama sgt tggu kat masjid tu, x kan lah x leh nak check hp". Dn dia hanya tersenyum je pandang aku. Alahai Pa..... Aku dh tak terkata. Nak marah pun, dah tentu awal2 mmg salah aku. Aku yg lalai. Aku yg lupa. So padan lah ngan muka aku sendiri kan. So x leh komplen aaaa.... Dok diam2 sudah. Lain kali ingat, jgn buat lagi. Pengajaran bagi aku. Lain kali jgn lupa benda plg penting tu tau.

p/s : Klu dah salah tu, ngaku je yg mmg kita salah... n jgn marah2 tau. Terima je lah dgn hati terbuka.... n pandai2 lah nak ayat supaya tak kena marah. He3x.....

No comments: