" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Wednesday, January 27, 2010

AKU DAN PERFUME.....

Koleksi Aku
Ini lah kegilaan aku. Perfume @ Minyak Wangi. Aku gila tul dengan minyak wangi. Kenapa? Aku pun tak pasti. Mungkin sebab bau dia, mungkin juga sebab botol2 dia yg cantik dan unik, dan mungkin jugak sebab dah aku memang suka. I just love it! Setiap tahun mesti lebih dari sebotol yang aku beli. Lagipun minyak wangi ni, kalau yang botol 100ml tu tahan kat aku 6 bulan je. Tu pun ada gak campur2 pakai. Kalau tak rasanya 3 bulan pun tak tahan kott. Hehe.... Hantu minyak wangi aku ni.....
Minyak wangi yang paling aku suka
Pilihan pertama aku :
CHANEL - COCO MADEMOISELLE
A feminine and sexy, young and exciting interpretation of the irrepressible spirit of Coco Chanel. COCO MADEMOISELLE is a modern oriental fragrance, fresh and sensual.
Kawan aku yang kenalkan perfume ni kat aku. Sekali je aku try bau dia terus aku jatuh cinta. Memang wangi. Haruman yang menggoda. Terasa seksi bila memakainya. Pakai sikit pun dah boleh bau haruman dia. Dan yang paling aku suka sebab dia tahan lama. Tapi yang tak tahan nya, harga nya yang mahal. Tapi sebab dah suka, harga tu aku tolak tepi lah. Janji aku puas. Sebab mahal aku sangat lah kedekut bila nak pakai minyak wangi ni. Aku pakai bila ada majlis2 tertentu je atau bila terasa nak menyeksi kan diri. Hehe..... Mahal kata kan.....
Pilihan kedua aku :
OCEAN PACIFIC FOR WOMAN
This feminine scent contains a blend of: melon, amber and raspberry. It's perfect for casual wear. Great smell for a natural scent.
Minyak wangi ni, Ex Boss aku hadiah kan kat aku masa bday aku tahun 2004. Pandai dia pilih. Maybe dia beli ngan wife dia. Aku baik ngan wife n family dia. So jangan lak gosip pape tau. Aku suka minyak wangi ni. Bau dia segar dan tahan lama. Minyak wangi ni tak boleh beli kat kaunter2 shopping complex. Memang tak kan jumpa. Minyak wangi ni cuma boleh beli kat Parfums Shop or secara online. Minyak wangi ni sangat sesuai untuk kegunaan sehari2 or ke pejabat. Sebab bau dia tak terlalu kuat dan tak menusuk hidung. Bila ada sesiapa dekat ngan kita baru dia boleh bau minyak wangi ni.
Pilihan ketiga aku :
TOMMY DREAMING by TOMMY HILFIGER
The scent of a woman's skin, intoxicating, delectable and ultra feminine. Medley of sumptuous materials ready to take the senses on a dream-like voyage of love and intimacy. It begins with a glance, then the spark. Smooth, succulent peach lies at the core of the fragrance...creating the temptation to move closer, to taste the sweetness, and feel the softness. 
Antara perfume terbaru aku. Bday gift from my fren.  I can honestly say it is delicious! Light and fresh which makes it perfect for daily wear. Daily dreaming... hehehe... bau yang sangat mengasyikkan. 
Pilihan lain-lain :
UNFORGIVABLE WOMAN by SEAN JOHN
A seductive scent that expresses what it is to be the UNFORGIVABLE WOMAN.Express your innate femininity with a breathtaking combination of creamy, floral and luscious notes. The Sean John Unforgivable Woman Scent Spray is warm and provocative, like a woman's body.
Minyak Wangi ni aku dapat gift masa teman kawan aku cari minyak wangi untuk hantaran kahwin dia. Dia ajak aku coz dia tahu aku gila shopping n pandai bab2 nak beli membeli ni. Ehem... ehem... hehehe...
Actually aku kenalkan Sean John Unforgivable for man kat dia untuk hantaran pihak lelaki. N coz aku selalu beli minyak wangi kat shopping complex ni sampai promoter n cashier kat sini dah kenal aku dah. So sebab tu lah aku dapat free gift ni n shower gel n losyen n jugak aku dapat extra 2 lagi beg. Suka kawan aku tu. Kalau kat tempat lain jangan harap lah nak dapat camni. What can I say about this perfume. Mula2 aku tak berapa suka bau dia. Tapi2 lama cam best pulak. N now aku pakai gi kerja, gilir2 dgn Tommy Dreaming tu. 
Gianni Versace BRIGHT CRYSTAL
It is agreeable by most that Versace Bright Crystal perfume smells great and draws compliments from others. It is suitable to be used daily for almost every occasions, be it a formal dinner and dance or a casual meet up with friends. A whiff of bright crystal fragrance certainly brightens you up and those who are with you. Applying bright crystal gives off a feminine feeling and freshen up the whole environment naturally.
Minyak wangi ni pun bday gift. From my best fren Rozi 2 tahun lepas. Kawan2 dah tahu dah aku gila minyak wangi sebab tu bila bday aku je, InsyaAllah ada je minyak wangi yang akan aku dapat. Hope tahun ni pun aku dapat lagi. Hehehe.... Yang aku suka pasal minyak wangi ni ialah keunikkan botol dia. Uniquely designed pink bottle. Dan ada size yang kecik, senang nak bawak ke mana2. 
DOLCE & GABBANA the one
The One is a warm, oriental floral, with modern sensuality - a fragrance with a strong personality, and a contrasting golden sweetness. Created for the ultimate diva, The One is at once tempting, modern, and glamorous, embracing a touch of classicism.
Salah satu minyak wangi yang aku beli sebab dah bosan ngan minyak2 wangi yang ada. Mula2 aku macam suka bau dia tapi lama2 aku rasa mcm bosan lak coz bau dia agak kuat. Tak berapa sesuai ngan jiwa aku yang lebih suka bau yang lembut. Sebab tu lah minyak wangi ni tak luak2. Setengah botol pun tak habis lag. Mmmm... Nak kata bau dia tak besh... Bila sekali sekala aku sembur cam menarik gak.... Maybe orang lain suka, sbb citarasa semua orang kan lain2. Sesuai dgn nama nya THE ONE, sape2 yang pakai minyak wangi ni memang akan terasa macam Diva. Tak caya cubalah.....
INCANTO CHARMS by Salvatore Ferragamo
Floral-fruity fantasy, sweet and colorfull. It opens with passionfruit and honeysuckle. At its heart, a perfect union of Turkish rose and jasmine. Woody-musky trail is light and comfortable.
Aku suka pakai perfume ni. Limited Edition. Sempat aku pakai sampai botol kedua. Sweet smell and not too strong. Nice bottle n tahan lasak. 
ESCADA IBIZA HIPPIES & ESCADA ISLAND KISS
Ibiza Hippie. Chic, Happy, Wild, Crazy, Energetic, Excessive, And Trendy.
Island Kiss. Full of exotic flavors, it offers a modern, provocative note with a heart of white peach, hibiscus, and delicate flowers. 
Both aku try. Memang sedap bau dia. Fruity n lasting. Botol yang menarik jugak.
sambungan.........

No comments: