" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Saturday, January 23, 2010

Pak Ya Chinese Muslim Restaurant, Kg Pandan

Malam tadi kakak n abg ipar dtg rumah.Kakak aku teringin nak makan chinese food. Dia ajak gi Melawati. Aku cakap malas coz jauh. Rumah aku kat area Pandan, dekat2 dgn Tesco Ampang. Time tu pulak aku memang sakit kepala, memang tak nak lah aku gi makan jauh2 ni. So adik aku bagi cadangan gi Restoran Pak Ya kat Kg Pandan. Aku tanya ok ke? Maklum lah aku ni bab makan cerewet sikit tp aku suka makan. Hehehe... Adik aku kata ok. Restoran tu dah masuk rancangan Jalan2 Cari Makan - TV3.

Plaque Jalan2 Cari Makan

Sampai sana aku n family members pun mengorder lah makanan n minuman. Untuk pembuka selera, menu yg kita org order ialah kerang bakar n tahu bakar. Ok for Kerang bakar tapi tahu bakar tu aku rasa tahu bakar Kg Baru lagi sedap.  

Muka Kak Yong (kakak aku) yg sangap coz dia dah order awal sbb dia dah tahu nak makan apa, Dia yang teringin makan chinese food. Abang ipar tengah kusyuk tengok menu. Kalau boleh semua dia nak  order. Coz semua2 menarik belaka. Hehehe....

Dan main menu kita orang.......

Menu aku Nasi Udang Kong Po. Aku memang gila udang so bila menu tu tunjuk udang segera lah aku order. Bila makanan aku sampai memang aku puas hati sebab udang dia besar n di masak dgn kicap n sos tiram. Aku ni memang hantu kicap. So memang kena lah dengan selera aku.

Noan (my son) order Nasi Ayam Black Pepper. Dia ingat kan nasi ayam yg selalu dia makan tu. Bila dtg camni dia pelik. Dia tanya, mama sup dia mana. Hehehe.... Aku cakap xde sup Nanti mama order sup. Cian Noan....

Kakak aku order Wantan Mee Udang. Tgk gambar sebelah. Menyelerakan sungguh.Kakak aku tak nak makan nasi. Diet katanya. 

 Adik aku order Nasi Daging Cili Hijau. Hahaha... sebenarnya aku dah lupa nama dia. Tapi daging tu memang penuh dengan cili hijau. But anyway rasa dia sedap. 

Abg ipar lak order Nasi ngan sotong. Aku pun tak ingat nama dia apa. Gambar pun tak ambil. Bila makanan semua dah sampai baru perasan yg makanan kita orang ni kering2 tak berkuah. Rasa cam tak lengkap je. So abg ipar aku pun tambah lagi satu order sup bebola daging... So lengkap sudah makanan kami. Apalagi bismillah..... n makan... Fuh memang sedap n puas hati. Lepas ni leh gi lagi. Dan harganya pun ok. Utk 5 org makan tambah 3 lagi extra menu, semua sekali RM68.70. Maknanya sorang dalam RM14. Ok lah bagi aku. Yg penting sedap....

Kat sini aku senaraikan apa yg kita org makan n munum :

Aku : Nasi Udang Kong Po + air mangga

Noan : Nasi Ayam Black Pepper + Chocolate Ice Blended

Kakak : Wantan Mee Udang + Air limau asam boi

Abg Ipar : Nasi n Sotong + Air Tembikai

Adik : Nasi Daging Cili Hijau + Air Asam Boi

Lain2 : Kerang Bakar, Tahu Bakar n Sup bebola Daging.....

So secara kesimpulannya harga dan rasanya sgt2 berpatutan. Dan yg paling aku puas hati sbb chinese food ni makanan dia byk menggunakan bawang putih n halia. Elok utk buang angin kat badan. Alhamdullilah tak lama lepas balik, kepala aku dah kurang sakit. Mungkin sbb halia tu kan. Apapun aku memang rekomen restoran ni kat korang. Mesti kena cuba baru tahu puas hati ke tak. Thumbs up for this restaurant. Aku pasti akan ke sini lagi.

No comments: