" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Monday, January 25, 2010

Restoran Sate Hut, Tanjung Karang

Sambungan cite semalam....

Lepas hantar anak buah aku balik asrama, kita org pun bertolak balik... Smp Tanjung Karang, Noan dah pesan jgn lupa singgah kat Sate Hut. Aku ngan family dah selalu makan kat sini. Tempat yg mesti tak miss singgah bila balik Kg Mak Mertua. Restoran ini sebelah Hospital Tanjung Karang je.

Sign board Sate Hut, Tanjung Karang

Kenapa restoran ni jadi pilihan aku. Sebabnya...... sbb sate yg paling besar yg pernah aku jumpa dan rasa yang sedap. Daging yg masak elok dn kuah yg sgt sedap....

Ginilah rupanya sate special ni. Besar kan. Harganya RM1.10 sebatang. 

Noan menikmati sate kegemarannya.

Thumbs up.... Sedap......

Kakak aku tgh leka menikmati mee goreng. Abg ipar aku dah kekenyangan. Noan masih melayan sate. Order 10 cucuk. Noan bedal 5 cucuk n 2 ketupat nasi.  Abg ipar 2 cucuk. Kakak aku 1 cucuk. Aku 2 cucuk je yg leh masuk. Pastu dah full perut aku. Sambil2 tu cuit2 sikit mee kakak aku tu. Mee ni sedap tp aku tak tahan, pedas sangat.... huhuhu..... Aku mmg tak makan pedas. Leh potong stim di buatnya.

Keadaan restoran yg sentiasa penuh ngan org. Lebih2 lagi bila menjelang malam.

Ini antara sebab kenapa aku suka makan kat sini. Semuanya di sediakan. Sinki, Surau, Tandas. Yang penting bersih dan selesa. Aku memang kalau boleh tiap restoran yang aku singgah, mesti nak ada tandas. hehehe.... N of coz tandas tu mesti kena bersih, kalau tak memang aku reject restoran tu. 

Noan dengan senyum sumbing dia kat kolam ikan keli afrika. Aku geli tgk ikan ni. Besar sangat. Naik bulu roma di buatnya. Nak ambir gambar pun aku takut. Hehehe... Biasalah kan pompuan...

OK... time to go home. Perut dah kenyang, semua pun dah keletihan. Esok kerja n Noan pun sekolah. Bertolak lah kita org balik KL. Sampai KL pukul 10 malam. Penat tak terkira.... uwa..... uwa.... Baju sekolah Noan n baju kerja aku belum gosok. Beg baju n Beg sekolah Noan x kemas lagi..... Adoiiii.......... Letihnya........... Huhuhu......

p/s : aku dah singgah makan restoran ni dekat 10 tahun dah. Sekarang dah banyak perubahan pada restoran ni. Makin besar, byk kemudahan dan service yg cepat. Aku rekomen restoran ni kat korang. InsyaAllah korang pasti puas hati.

No comments: