" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Friday, May 7, 2010

Kata A, Kata B dan kata Aku....

Kata A : Dah lah.. Aku dah malas dah. Aku ckp elok2 dia nak angin, nk marah2 pulak. Malas dah aku nak call lagi.
Kata Aku : Mmm.. Jgnlah macam ni. X salahkan kalau mengalah. Pujuklah dia k.
Kata A : Biarlah. Malas aku. Sakit kepala aku. Lantak dial ah.
Kata Aku  :  Tengah marah, mmg lah kau cakap mcm ni. Tapi jap2 lagi mesti kau teringat kat dia kan. Mesti kau rasa rindu kan. Mesti kau nak dengar suara dia kan.
Kata A : Memanglah… mana tahan tak dengar suara dia. Rindu….
Kata Aku :  Hah! Ni lah perempuan. Klu dah syg… lemah longlai di buatnya. Konon nak merajuk. Tak nak call. Tapi nanti sendiri jugak yang tak tahan rindu, tak leh nak merajuk lama2.

  • Perempuan à Kata mulut biasanya tak sama dgn kata hati.

Kata B :  Yelah, tak yah lah  nak cakap benda yg sama byk2 kali. Aku tahu. Aku faham. Aku bukannya budak2.
Kata aku : Kau kena lah tegur n cakap kat dia, kau tak suka.
Kata B :  Aku dah cakap dia x nak dgr. Dia tak nak faham.
Kata aku :  Kau pun kalau nak tegur kenalah gayanya. Janganlah main terjah je. Tunggu lah time ok, time tgh seronok, tgh suka. Masa tu dalam gurauan kau cakap lah apa yang kau tak suka.
Kata B : Dah lah. Dia nak call dia call. Dia tak nak call sudah. Dia dah cakap tadi kan dia dah tak nak call aku lagi.
Kata aku :  Aku tanya… kau tlg jwb dgn ikhlas ye. Kau rasa dia tak akan call kau ke? Tak kan cari kau ke?
Kat B  :  Ye…. Dia tak kan call aku.
Kata aku  :  Lelaki… mmg ego kan. Kau blh tipu aku. Beribu kali pun kau blh tipu aku tp kau tak blh tipu diri kau sendiri. Kau jangan nak bohong aku n mengatakan itulah jawapan yg ada kat hati kau. Sebab hakikatnya hati kau jwb lain.
Kata B : Argh…. Malas lah aku nak pk….

  • Lelaki à  Ego korang mmg tinggi. Jarang sekali korang nak mengakuinya….

MUTIARA KATA

  •  Tak salah andai kita mengalah. Tak salah andai kita memujuk. Apa yg kita ingin kan, itu juga yg dia inginkan. Perlukah kita menunggu konon2 engharap ada yg memujuk. Sampai bila? Jangan panjangkan sesuatu yg  x sepatutnya.Untuk apa menahan seksa, tertonggeng menanggung rindu tetapi ego mengawal segalanya. Tak rasa sakitkah mengadap kemarahan dan kerinduan. Yang mana satu kah menjadi pilihan?
  • Sukarkah melafazkan kata maaf. Jatuhkah ego andai ucapan itu di lafazkan. Tanpa sedar sebenarnya perkataan itu suatu seni yg halus. Sampaikan cara kemaafaan itu sehalus yang boleh. Pasti si dia sendiri juga akan terasa jatuhnya ego dia. Dan automatik dia juga akan melafazkan maaf kerana terasa dirinya juga turut bersalah.
  • Jangan kita harap orang lain memahami diri kita. Andai kita sendiri tidak cuba memahami dirinya. Jangan kita harap orang lain akan pujuk diri kita. Belajarlah utk memujuk diri sendiri kerana andai apa yg kita inginkan tu tidak spt yg kita harapkan kelak ianya akan menjadi racun dlm diri kita sendiri. Sakitnya hanya kita yang rasa. Jesteru itu belajarlah untuk pujuk diri sendiri dan jangan mengharap sesuatu yg tak pasti.
  • Hargailah masa2 berharga bersama org2 yg tersayang kerana kita tak akan tahu apa yg akan berlaku di setiap minit hidup kita. Jangan sampai berlaku sesuatu hingga membuat kita kesal seumur hidup.  

2 comments:

Anonymous said...

ur rite, akak..criter akak ni byk bg kesedaran pd sue..thanx akak=)
-suhailah (penari tari tualang tiga) hehehe

lana leopard said...

sama2 Sue.... ;P