" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Sunday, March 14, 2010

Akhirnya....

Akhirnya setelah dua hari bertungkus lumus, siap jugak puzzle Detektif Conan anak kesayangan aku ni. Fuh! jenuh nak menyiapkannya. 1000 keping tu. Mencabar sungguh. Kalau tak sebab dia dah bising memang tak buat lah puzzle ni. Puzzle ni gift masa bday dia bulan 1 hari tu. Nak masuk 2 bulan dah dia suruh aku buat, barulah berkesempatan aku buat minggu ni. 

Bila dah siap, anak aku suruh frame kan. Aku suruh dia cakap ngan papa dia. Yang aku tak tahan tu bila dia mintak gantungkan pic ni kat ruang tamu. Aku cakap mana boleh, kena taruk kat bilik Noan lah. Dia jawab klu taruk kat bilik dia, nanti org tak nampak. Huhuhu... bayangkan lah klu pic ni gantung kat ruang tamu. Sesuai ke? Adush..... klu dinding rumah aku mmg x sesuai. 

Masa buat puzzle ni, teringat aku masa kecik2 dulu. Family aku memang suka buat puzzle ni. Adik beradik termasuk lah mak n abah sekali. Bila beli puzzle mcm ni, mesti kita org akn bagi2 ikut kaler sorang sikit. N bila sorang2 nye part dh siap baru kita org combine kan. N percaya tak if aku cakap sampai sekarang puzzle2 tu masih mak simpan lagi. Dan 2 drpd koleksi puzzle tu abah dh frame n gantung kat rumah. Manisnya memori tu untuk di kenang. Habiskan waktu bersama keluarga dgn main puzzle. Dan skrg aku terapkan pula cara tu kat anak aku. Sbb aku rasa rapat sgt hubungan kami sekeluarga bila buat mcm ni.
Dan ia juga dpt menguji kecergasan, kepantasan, kecekapan dn kesabaran anak aku. Moga ia juga akan jadi kenangan terindah dalam hidup anak aku. Amin....

No comments: