" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Wednesday, March 10, 2010

Rindu....

Tiba2 aku rasa rindu sgt....
Rindu pd kenangan lalu.
Rindu pada zaman kegemilangan aku
Aku tatap gambar2 dulu
terasa ingin kembali ke waktu itu
mmmm....... cepatnya masa berlalu
dan waktu ini aku semakin merasakan
sudah lama aku tinggalkan semuanya.
RINDU.... terlalu RINDU.....

Aku satu waktu dulu sgt aktif menari. Menari hobi aku, jiwa aku. Bila menari, aku lupa segalanya. Dunia aku menjadi ceria secerianya. Tak kenal penat. Aku terus jua menari.


Masa tu tak reti penat. Balik kerja terus gi training. Training n training. Kadang2 kul 1 pagi baru smp rumah. Esoknya nak kerja lagi ni. Letih? mmm.... xde dlm kamus hidup masa tu. Yg ada cuma rasa seronok n puas sgt bila hbs satu2 show. Lbh2 lg bila show tu dpt pujian.

Bersama 4 sahabat yg akhirnya dah berpecah. Gyna, Nadia n Maria..... Wlu di mana pun korang berada, doa aku korang semua sihat dan bahagia selalu.

Saat mula berkecimpung di arena ini. Tarian zapin. Indah sggh tarian ni. Rancak dan pantas. Sesuai ngan aku yg mmg suka yg rancak2. Bermula dgn tarian tradisional. Kemudian bertatih ke tarian moden. tp bg aku tarian tradisional ni lbh susah utk menghayatinya. Setiap lenggok dan gemalai tari penuh kelembutan dan keayuan berbanding tarian moden.


Segala kenangan tersimpan dalam memori hidupku. Indah sgt untuk ku kenang. Aku benar2 rindu dgn kenangan itu. Dan aku masih menari dan terus menari. Walau tidak serancak dulu. Walau tidak di mana2 pentas tp aku masih menari. Menari untuk hiburkan hati. Menari untuk sihat. Menari kerana aku memang suka menari.

Dance is my soul....
Dance is a delicate between perfection and beauty.
To dance, put your hand on your heart and listen to the sound of your soul. The meaning of life is inherent in the connections we make to others through honour and obligation.

Dance is your pulse, your heartbeat. It is the rhythm of your life. It's the expression in time and movement in happiness, joy, solitude and discontent. Life's an external dance.

RINDUNYA AKU PADA SEGALA KENANGAN......

2 comments:

LyNn HaMzAh said...

salam...lynn pun minat menari juga...tapi x la seaktif lana...just menari untuk persembahan wakil jabatan jer...

lana leopard said...

Mula2 menari ngan company je. Pastu baru join kat luar. Alhamdullilah byk je job masa tu. Skrg ni dah kurang sikit. Dah tua. hehehe...Just follow aerobic dance je. Tapi hari tu coach lama ajak tlg dia mengajar utk projek ulik mayang bulan 4 ni. Tak nak lepaskan peluang coz suka n minat sgt2....