" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Monday, March 29, 2010

Kahwin 4?

Aku ni baru je berangan smlm nk menulis pasal tmbh bini ni. Pasal kes kwn aku lah, sibuk tul srh cari kn awek coz nk tmbh cawangan. Belum sempat aku menulis, anak bujang aku dh keluarkan statement mengerikan utk aku dengar. Kisahnya.....

Lepas merayap kat Pameran Buku, PWTC, Noan dok merengek2 lapar. Sbbnya dia nmpk gerai burger kt situ. Tp aku xnk beli burger kt situ. Mahal. 1 RM4. X berbaloi rasanya. Ntah sedap ntah tidak. N then aku ckp kt Noan baik kita beli burger kt 7E kt area rumah. Dh tentu sedap n tak lah double trouble harganya. Tak pun nanti mama masak je. Leh mkn byk2. Lgpun perut aku dh keroncong. X puas rasanya nk nelan burger. Klu blh nak cari nasi gak. Noan lak dh tukar menu nk chicken chop. Nk save RM4 konon. Kan dia dh mtk yg lg mahal. Padan le muka aku. So sbb kn nk nasi n chicken chop, aku pn decide lh nk mkn kat Tanjung, Ampang. Terus lh kita org menuju kat situ.

Sambil menunggu makanan sampai, kita org pn borak lh. Dr satu cite ke satu cite. Tiba2 Noan bersuara, tp dia x perasan dia dh terkuat cakap.

"Mama, Noan rasa nanti klu Noan dh besar, Noan nak kahwin 4 lah..." selamba je muka dia.

Tertelan air liur aku dgr. Hubby dh dok senyum2 senget dah. Yg lg best sblh meja kitaorg tu ada anak dara tiga org. Comel2 gak lah. Tergelak besar dorang dgr Noan ckp mcm tu. Siap sound Noan lg....

"Amboi dik... kecik2 dh berangan ye nk kahwin 4"....

Noan tersipu2 malu. Baru dia perasan ada org dh dgr dia ckp apa. Aku ngan hubby senyum je lah pelagi. X tersangka lak ayat tu leh keluar kt mulut comel Noan tu. pastu aku lak sound Noan.

"Eleh nk kahwin 4 konon. Nak layan mama pun selalu noan cakap dah pening. Lg mau kawin 4 ke. Sunat pun belum. Berangan je tau ek.... Belajar smp pandai dulu baru sibuk nak kawin tau."

Bila aku cakap camtu, dia pun mula lah tukar topik lain. Anak2 dara sblh tu lak asyik dok main2 mata ngan Noan. Bila kita org nak balik, anak2 dara tu siap panggil Noan n say bye2 kat dia. Lg malu hero aku tu di buatnya. Merah muka Noan. Aku ngan hubby dok gelakkan dia lah. Tu lah lain kali cakap tgk org hah kan dah malu. Hehehe.........

Apapun aku doakan yg terbaik untuk Noan. Tp x lah smp doakan dia kawin 4. Huhuhu.... x nak lah aku. Tak sangka betul sampai ke situ angan2 dia. Aduhai anak.... sunat n katam Quran pn x lps lg., dh berangan nk berbini. Takut mama dgr tau sayang. Anak mama ni belajar pandai2 dulu ye. Biar berjaya jd pilot mcm yg Noan inginkan. Pastu leh bwk mama n papa jln2. Pastu bila dh berjaya baru pk pasal kawin ye sayang.

Muuuuaaaahhhhh!!!!! Syg Anje Mama ni....

3 comments:

Unknown said...

salam.....
rindunya nak jenguk blog aidil...
alahai...........sakit perut ayu baca entry nie...kawin 4.....hu3x...

kalau besar noan baca entry nie mesti dia malu tak terkata,hehehe

Ben Ashaari said...

kalau bapak dia cakap gitu camana ek ?

lana leopard said...

Ayu : Skrg ni klu cite blk pn dia dh tersipu2 malu.. Noty tul kan…
Ben : If bapak dia ckp camtu ek… sila tggu entri sy pasal tmbh bini nanti ek… Tunggu….