" ...The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries. or the way she combs her hair.... The beauty of a woman must be seen in her eyes, becouse that is the doorway to her heart, the place where loves resides...."

Followers

Friday, March 12, 2010

Keajaiban FB.

Pernah tak terlintas dalam fikiran korang yg korang akan bertemu rakan2 korang sejak dari sekolah rendah lagi. Yang dh lebih 20 tahun korang tak berjumpa. Mmmm... itulah keajaiban FB. Sesuatu yg tak pernah aku sangka bila aku bukak akaun FB ni. Dari kawan2 sekerja, kolej, sekolah menengah hingga lah sekolah rendah. Aku telah dapat mencari dn menghubungi mereka. Bila sudah berjumpa, lantas apa yg korang akan buat. Hanya berbual di laman web @ melalui telefon @ hanya bertemu sorang dua sahaja rakan2 tu.

" Selemah2 manusia ialah org yg tidak dpt mencari sahabat & org yg lebih lemah drpd itu ialah org mensia2kan sahabat yg di cari".

Aku tak mahu mensia2kan kenangan yg telah lalu. Dan akhirnya aku bertindak mengajak rakan2 sekolah rendah ku untuk berjumpa. Tarikh dn tempat di pilih. Confirm sahaja lebih 5 org yg hadir aku pun cakap yup... kita jumpa. Utk yg tak dpt m'hadirkn diri mungkin nanti kita akn buat pertemuan lg.

Bertarikh 25 February 2010, bertempat di Hailam Kopitiam, Bandar Permaisuri, Cheras, pukul 8 malam. Sorang demi sorang rakan2 lama aku muncul. Wah.... ! Kelu lidah pada mulanya bila bertemu dorang. Tapi lepas beberapa ketika mula lah bercerita kisah2 lama tanpa henti. Lebih kurang 10 org rakan2 ku yg muncul. Dan yg plg istimewa ialah kehadiran cikgu yg pernah mengajar kita org masa sekolah dulu. Cikgu Yazid... Cikgu yg plg handsome dan di gilai ramai anak2 murid dia waktu tu.



Inilah antara rakan2 ku yg hadir. Separuh dr dorang ni satu kelas dgn aku sejak darjah 1 lagi.
Antara info yg aku blh kongsi ngan korang pasal dorang ni....

1. Lelaki yg bermisai kt tgh2 tu lah Cikgu Yazid. Msh handsome lagi kan wlu umur dh nk masuk 50 thn.
2. Si manis bertudung yg duduk sblh cikgu tu ialah G, plg glamour dn aktif dlm kesenian dn pementasan.
3. C Hoo, tshirt merah. Satu2nya chinese yg join kita org mlm tu. Sporting sgt dia ni. Dan dia adalah murid plg tinggi sejak darjah satu lg. Dan smp skrg dia msh lg memegang juara ketinggian dia tu.
4. Nizam, yg plg kanan. Tak sangka aku, dia dh jelajah dunia. Ya... menyelam di dasar lautan menyebabkan merata dia dh pergi. Respect tul aku ngan dia.
5. Ami, sblh Nizam. Ami... muka ko tak berubah lansung kn. Sama je dulu smp skrg.....
6. Si comel bertudung... Ima, murid plg cute kat sekolah. Aktif gimrama menyebabkan dia punyai ramai peminat waktu tu. Tp x nafikan dia mmg camtik n cute sgt n smp skrg dia msh cntk n cute.
7. Adey, mamat handsome ni. Wajahnya pun x berubah. Cuma semakin tinggi. Masih ingat lg, ayah Adey garang. takut kita org ngan ayah dia dulu. Masa darjah 6, Adey duduk blkg aku.
8. Aku... x yah lah cite pape pasal aku kan... hehehe...
9. Atan, tshirt merah... dia salah sorang tukang baca doa masa kt perhimpunan dulu. Bagus tau dia ni.
10. Si baju kuning... hehehe.... nilah cinta monyet aku... Aku x nak lah cite kat sini. Nanti aku cite pasal cinta monyet aku ni kt story lain ya... tunggu... hehehe...
11. Dan akhir sekali ialah Iqbal. Amazing... dia lelaki plg cute dn comel masa sekolah dulu. Dan tak pernah tinggal songkok kat kepala dia. Yg peliknya coz dia dah besar but maintain cute. Tp rasanya handsome lg sesuai utntuk dia. Hahaha......
12. Dan x lupa juga pd Shuk... Ketua pengawas... Dia xde dlm pic ni coz dah balik. Sbb dia nak menikah hari esoknya.

Itulah serba sedikit cerita pasal rakan2 ku yg hadir malam tu. Kita org berborak sampailah kedai tu tutup. Yg bestnya kita org blh pindah kedai lain sbb nk sambung borak. Tp tak semua lah yg ikut. Aku lah yg paling teruk jd bahan cerita. Coz aku dah bertukar... dr seorg gadis comot, gelap, kecik, kurus n berambut kerinting kpd aku yg sekarang. Masa sekolah dulu aku sgt aktif bersukan, mmg xde lah dlm kamus hidup masa tu nak melaram. Tp skrg masa pun dah berubah kan. Aku tahu apa itu make up dan of coz lah kulit aku x gelap lagi coz aku dh tak berjemur mcm dulu. hehehe.... Dn yg lbh menguatkn dorang menyakat aku sbb kehadiran cinta monyet aku tu lah. Hahaha... dia sendiri pun tak cam aku. Tapi mmg lawak lah dia tu. Apapun aku tak nak cite pasal dia. Lain kali k.

Tak tahu aku nak katakan betapa seronoknya aku bertemu rakan2 aku semula. Dan kami bertemu lagi selepas tu. Akan aku ceritakan jua nanti. Segala kenangan itu tak akan aku lupakan. Dan akan aku simpan terus menjadi kenangan terindah dalam hidup aku.






4 comments:

watchalawatco said...

betol!! member tadika 15thn lalu aku pon leh jumpa.. gilakk!!

lana leopard said...

;-) best kan. Mcm x percaya je.

Unknown said...

tak sabar nak tunggu aidil citer ttg no 10..(si baju kuning)

lana leopard said...

hahaha.... ;-)